„Programy dla kancelarii 2014”. Jaki program wybrać?

10.01.2014
Bez kategorii
autor: Ryszard Sowiński

 

Opracowałem drugą, poszerzoną edycję raportu, którego zadaniem jest pomoc w wyborze właściwego oprogramowania do zarządzania Państwa kancelarią.

Przez ostatni rok sporo zmieniło się w ofercie producentów programów do obsługi kancelarii. Na rynku funkcjonuje coraz więcej programów wspierających zarządzanie firmą prawniczą. Kancelarie oraz działy prawne przedsiębiorstw mają w czym wybierać.

Opracowując drugą edycję Raportu: „Programy dla kancelarii” dotarłem do większej liczby producentów i programów  – 21 (w poprzednim 16).  Zaobserwowałem również rosnące zainteresowanie tą tematyką wśród samych prawników, którzy coraz częściej zwracają się do mnie z prośbą o wsparcie i poradę przy wyborze rozwiązania, zdefiniowanie konkretnych potrzeb bądź kryteriów, jakimi należy kierować się w niełatwym procesie wyboru programu.

Niektóre z oferowanych rozwiązań koncentrują się wyłącznie na wybranych obszarach funkcjonowania kancelarii prawnych, inne to narzędzia pozwalające na kompleksowe zarządzanie firmą w takich obszarach jak zarządzanie sprawami, finanse, kadry, marketing itp. Wybór programu nie jest więc łatwy, a podjęcie decyzji to wieloetapowy proces, którego elementami powinny być:

  1. analiza potrzeb i kryteriów wyboru dla kancelarii bądź departamentu prawnego,
  2. stworzenie krótkiej listy programów do wyboru,
  3. testy i rozmowy z producentami,
  4. zakup oprogramowania,
  5. starannie zaplanowane wdrożenie.

Proces ten trwa nie dni lub tygodnie, a miesiące. Warto jednak poświęcić ten czas będąc świadomym konsekwencji – zarówno pozytywnych jak i negatywnych.

Prawnicy stają się coraz bardziej świadomi korzyści, jakie wiążą się z wyborem i wdrożeniem właściwego oprogramowania. Dobrze wybrany i wdrożony program to między innymi:

  • poprawa rentowności kancelarii  (zobacz wpis na temat rentowności)
  • lepsza kontrola i optymalizacja czasu pracy pracowników kancelarii,
  • skrócenie czasu potrzebnego na dotarcie i wymianę informacji do minimum,
  • lepsze wykorzystanie know-how kancelarii,
  • sprawniejsze zarządzanie projektami,
  • poprawa komunikacji wewnątrz firmy.

Wybór programu wiąże się także z ryzykami – to związanie się z konkretnym producentem, jego wsparciem technicznym i innymi zasobami, które stoją po jego stronie i na które nie ma się wpływu a które nie zawsze wystarczają do sprawnej obsługi klienta. Odnotowałem też sytuacje, w których dopiero po wyborze i wdrożeniu oprogramowania ujawniały się jego niedoskonałości i wady – nie zaobserwowane w trakcie testów.

Zainteresowanych uzyskaniem szczegółowych informacji lub nabyciem raportu proszę o wypełnienie formularza na stronie: http://www.programydlakancelarii.pl

 

 

O autorze

Ryszard Sowiński

Autor pierwszego w Polsce bloga o zarządzaniu kancelariami i marketingu usług prawniczych NowoczesnaKancelaria.pl, prowadzonego nieprzerwanie od 6 lat. Doradca biznesowy kancelarii prawnych i podatkowych w dziedzinie strategii, marketingu i zarządzania, związany z branżą usług prawniczych od ponad 15 lat, menedżer, prawnik, doradca podatkowy (nie wykonuje zawodu).
Zobacz więcej postów >

Czytaj także